
Utbildning Krisberedskap för bostadssektorn
Vi erbjuder utbildning i krisberedskap och hur ni inom bostadssektorn kan ta fram en egen aktuell krisplan för er verksamhet. Utbildningen vänder sig till bostadsföretag, bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag och fastighetsägare.
Alla verksamheter ska enligt en föreskrift från Arbetsmiljöverket ha en utbildad och övad krisorganisation. Det gäller både planering och att kunna genomföra en krishantering om ett nödläge skulle uppstå.
Vår utbildning är digital och genomförs under två timmar inkl. paus.
Programmet på Krisberedskap bostadssektorn:
- Vad kan hända? Vi går igenom olika scenarier i ett flerfamiljshus.
- Utrustning. Ska vi bygga upp ett lager med material, vid t.ex. akut vattenbrist.
- Regelverk, centrala begrepp, ansvar, roller.
- Organisation, planering, kriskommunikation
- Samhällets krisberedskap – vem kan hjälpa oss?
- Gör en egen krisplan. Vi bistår med blanketter, tips och råd för en egen plan.
Instruktör: Camilla Palmér, Nordic Preparendess
Datum: 9 juni kl. 14.00
Pris: Grupplicens 3.250 kronor exkl. moms (Fritt antal deltagare).
Information: Karsten Erichs, 070-247 23 00, karre@informationsbolaget.se
Anmälan: Anmäl dig i formuläret nedan.